http://szabonemarika.blogspot.hu/

BLOG TRANSLATOR Blogfordító

19.1.13

KULTÚRAQUILT PERU

Nagyon sokszor látogattam a Kulturquilt oldalát mindig árgus szemekkel figyeltem melyik  ország a következő , ki mit varrt . Az idei évben újra indul , a blog  nézegetem ,nézegetem míg össze szedtem magam  na és egy lökés azaz biztatást is kaptam ,hogy jelentkezek.
A megadott ország  PERU  itt érdemes elkalandozni  ,csodálatos ország.(panoráma a link )
 Helyettem mindent elmesél a csodálatos élmény játszatok a nyíllal érdemes.
 Nagyon sok képet megnéztem de ez az  egy kép mindig vissza tért az emlékezetembe nem tudtam szabadulni tőle na nem is nagyon akartam Nagyon megfogott a látvány .


Machu Picchu ez a XV. században épült inka városa perui Andokban ,az Urubamba -folyó fölött,körülbelül 400 méteres magasságban fekszik.Nevét a közeli hegységről ,Machu Picchu (régi csúcs)kapta eredeti elnevezésről semmit nem tudunk .A romváros a természetet meghódító emberi munka lenyűgöző példája

A Machu Picchu valójában erőd volt az egyetlen teljes egészében érintetlenül maradt inka város
   
Machu Picchu két egymástól jól elkülöníthető részből áll .délen a mezőgazdasági szektort ,az északi oldalon pedig magát a várost találjuk .Gránitból épült házak,vallási és szertartási célokra szolgáló épületegyütteseket találunk itt.Az inkák egyébként nagyszerű építőmérnökök voltak ,mi sem bizonyítja ezt jobban ,mint hogy a város épületei tetejüket kivéve mind fent maradtak.Az építkezés során nem használtak habarcsot.masszív kőtömböket faragtak ki és azokat építették egymásra.A mezőgazdasági rész földteraszokból áll,amelyek csatornával rendelkeztek.
A dél -amerikai kecsua mitológiában a legfőbb isten a napisten .Inti .A tiszteletére utaló nyomokkal mindenhol találkozunk a Machu Picchu területén
Az UNESCÓ1983-ban vette fel a Matchu Picchut  Világörögség-listára ,jelezvén :a világ és az emberi leleményesség egyik csodájáról van szó.
  


.Megkezdődött a fejbe varrás ,amit anyag festés követet.
A4 lap nagyságú a  kiírás két lepedőnyi anyag lett megfestve ( jó lesz majd  valamire).
Már a megfestet anyag közepén láttam hogy hol van a Machu Picchu és a kőtömbök .




Anyag felvágás mint mondtam a közepén volt a hegy:)


Kőtömbök,  ég ,felhő , Machu Picchu  minden elem helyre rakása.




Majd a tűzés 

5 megjegyzés:

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Rita írta...

Nagyon ötletes es szep! Gratulalok!

TuciPatch írta...

Igen, egy lepedonyi anyag egy kèphez. Megèrte.
Jòl sikerult.
Gratulàlok, csak ìgy tovàbb

Ábrahámné Éva írta...

Nagyon szép lett !Gratulálok!

Lonci írta...

Nagyon jól sikerült ezt a témát megvarrnod, gratulálok hozzá:))